Sunday, November 30, 2008

Muar Bumi Kelahiranku...

Perjalanan ke Muar dari umah adik aku bermula jam 10.30 pagi Sabtu..lepas angkat n susun brg dalam kereta masing-masing..Eihab mengucapkan selamat tinggal kat kolam renang ..taun depan boleh mandi lagi...!!i
Aku drive kete follow adik aku slow-slow...dalam hati Allah je tahu ..aduhh drive kete di pinggir KL nih...2 tol selamat aku tembusi..nak bayar tol pung aku gabra jugak ! Akhirnya dapat jugak sampai highway ke Johor Bahru...perjalanan diteruskan tanpa masalah hanya perlu berhati-hati ...ambil line kiri jika tak memotong ..
Hisham adik aku nak berhenti di Ayer Keroh..tapi memandangkan Einas masih tido ..aku nak teruskan perjalanan ...best jugak bawak kete kat hidhway nih.. !!
Einas ada bersama dengan aku dalam kete ...dia tidur ketika masuk highway Seremban hinggalah sampai tol Tangkak...tapi dia meragam nak duduk kat riba aku ...terpaksalah drive n Einas dok kat atas riba aku !
Johor aku kembali buat kali kedua tanpa arwah suamiku...hanya aku dan anak-anak sahaja kata ku dalam hati ketika aku nampak signboard sempadan Negeri Johor...
Alhamdulillah selamat sampai di Muar dengan perjalanan tanpa henti jam 1 petang...sampai di umah abah dan adik aku Hafiz je ada...mak cik ambil giliran menjaga ayahnya yg sakit...Umah ini sudah biasa dengan keadaan ini setelah mak aku tiada Mac 2007 dulu...

Petang nya ziarah anak sedara yang baru berusia 21 hari...adik aku Amin dan isterinya Amie baru menimang cahaya mata pertama Farhan Yusof bin Noor Aminuddin ! Yang ada di rumah mertua adik ku hanya isterinya Amie..adikku sudah pulang ke KL setelah cuti selama 5 hari ketika aku berada di KL...minggu depan Sabtu ada majlis Aqiqah untuk baby ..insya Allah !

No comments: