Friday, November 28, 2008

Pertemuan merapatkan ukhuwwah...

Tak tergambar apa yang boleh diciterkan bila bertemu sahabat lama yg sama-sama sekali di bumi Urdun dulu...dan ketika bersama di MPI Bangi tahun 2002 ..

Sahabat aku...Herlyna datang ke kondo adik aku bersama anak-anaknya 3 orang ..Ammar..Amin..dan Ahla..sesuai dengan namanya Ahla Adlina...memang ahla pung..
sudah terlalu lama tak jumpa Lyna..kali terakhir di MPI Bangi..hampir 6 tahun...banyak cerita yang dikongis bersama...lalu pertemuan itu menjanjikan sebuah lagi pertemuan...yeahh !!

Pagi lebih kurang 9.00 pagi Lyna ambik aku dan anak-anak selepas hantar anaknya ke taska..terus ke Tesco Ampang..kat situ menunggu Maria...atau Cik Ma dan anaknya Mawaddah...serta Umie !


Syawarma...falafil....n pizza..Rindunyaa bumi Urdun !

Pastinya dalam rancangan awal nak makan-makan syawarma kat Ampang...ditukar pulak sbb takut anak-anak aku tak selesa ...lalu beli syawarma dan lepak kat umah Maria di Ampang...
Makan-makan syawarma..sembang-sembang perkembangan masing-masing..hehe..tepon sahabat lama yang tak join sekali ..Izzah yang tak dpt perimission ...kak Salina yang sibuk berkemas sbb dapat pindah N9...Suhaila yang kat Johor Bahru...Kak Ani yang kat Melaka...Aku sempat ambik beberapa gambar..



Sempat lagi Maria promote baju Muslimah yang dia jual...so sapa-sapa berminat contactlah aku..hehe..Umie pun niaga baju jugak-Sumayyah ..Little Kahlifah...aku sempat pesan pada Umie - buat majlis akhir tahun..kalau ada masa akak akan pergi..insya Allah !
Terima kasih tak terhingga buat Lyna - bos yang atur pertemuan..dan jua..yg sanggup ambik n hantar dari umah adik aku ... Maria - sudi kami lepak-lepak kat umah dia...dan Umie jadi driver sekitar Ampang !

Moga Allah panjangkan umur kita semua...beri rezeki yang banyak...moga tahun akan datang ada ruang dan waktu kita dapat bertemu merapatkan ukhuwwah yang terjalin..walau kadang-kandang terbatas disebabkan kejauhan..kesibukan..kesuntukan masa !

2 comments:

Anonymous said...

ala... apesal tak ajak kita join sekali... huhuhu

sikinisma said...

hehe..'kita' tu sape yer ?