Monday, November 24, 2008

Ahlan Wa sahlan KL !


Catatan perjalanan cuti aku teruskan dengan kedatangan adik aku Hisham ke Terengganu untuk menemani aku balik ke Kuala Lumpur…mengapa Kuala Lumpur permulaan destinasi aku kali ini…tah lah mungkin aku ingin mengubah suasana…dari tempat aku di Bukit Payong ..bandar Kuala Terengganu yang amat selesa…lancar…tidak sibuk…dan jua ingin berehat dari kerja-kerja sekolah dan yang sewaktu dengannya…

Yeah…perjalanan awal pagi pada pukul 9.00 pagi…aku drive kereta dri Bukit Payong terus melalui Jalan Kuala Berang menuju ke Kuantan…dalam hati aku berkata agak-agak pukul 11 pagi sampai ke Kuantan…Eihab dan Einas tido di awal perjalanan dan memudahkan aku memandu kereta..adik aku Hisham duduk dibelakang akan mengambil turn drive selepas Einas bangun dari tidur…

Perjalanan tiada masalah…kereta tidak banyak sangat dan cuaca pun cerah..tiada hujan…aku amat teruja kerana ini kali pertama aku drive kereta melalui Jabor ke Kuantan..dulu masa arwah suami dia sahaja yang drive kereta melalui jalan ini…

Pukul 11.15 tiba di Kuantan…terus masuk highway LPT yang terus ke Kuala Lumpur…berhenti sebentar di Gambang untuk makan dan solat..Einas pun dah bangun..lalu bertukarlah driver…aku melayan Einas di seat belakang…dan Eihab di seat depan…

Perjalanan diteruskan sehingga pukul 2 petang..time Einas tidur maka aku pun ambik giliran drive kereta…bermula dari Kuala Lipis hingga tiba di UIA Gombak…Aku amat berhati-hati melalui lebuh raya Karak ini…jalan yang banyak selekoh ..naik bukit dan turun bukit..masuk terowong Genting Sempah ...aduhh mencabar sungguhhh...Adikku kata boleh ke bawak sampai KL...heheh ..let's try...bile lagi nak rasa bawak kereta di KL..heheh...

Akhirnyaa aku tiba di UIA Gombak...huhh banyak kereta...tak mampu rasa aku drive macam ini dengan kehadiran Einas dan Eihab jika meragam dalam kereta..amat mencabar untuk kawal kereta...awasi kereta kanan dan kiri serta...awasi Einas dan Eihab...

Aku masuk kawasan UIa Gombak...ambil Fizah adik aku ini dan ...Hisham terus ambik turn drive ...dan menuju rumahnya di Bayu Tasik Kondo Taman Tasik Permaisuri...



PEMANDANGAN DARI TINGKAT 12 BAYU TASIK KONDO


Perjalanan ini merupakan pengalaman buat aku yang baru mula drive kereta bulan Mac 2008 ini...kali pertama drive kereta keluar dari Terengganu melalui Lebuh Jabor...masuk Kuantan...melalui Lebuh Raya Karak...hingga sampai UIA Gombak...dan jua kembali ke Kuala Lumpur bersama anak-anak sahaja tanpa arwah suamiku ...seingat aku kali terakhir sampai di sini dan umah adikku ini bulan 12 tahun 2006 bersama arwah suami ..dan arwah mak aku !Sesungguhnya mahalnya pengalaman berbekal semangat ..keyakinan dan ketabahan !!

5 comments:

Unknown said...

wah, kak syikin, pencapaian baru nih, drive sampai KL, tahniah!! :)

Selamat bercuti!

sikinisma said...

oo...tima kasih...drive gilir ngan adik..heheh tapi kena dok kl lama baru boleh catch up ngan banyak kete..hehe

mama said...

tahniah kin.
akak doakan syikin terus tabah menghadapi segala ketentuan Allah ini.

sikinisma said...

mama - ahlen masuk blog nih...tapi siapa yer kenalkan diri ?

mama said...

heheh teka sendiri la ....