Sunday, November 16, 2008

Musim cuti tiba lagi...

Aktiviti cuti aku bermula dengan rehat-rehat di rumah sambil menanda kertas di rumah…tapi sebelum itu..3 orang anak murid ku datang bermalam di rumah ku selepas peperiksaan SPM …hanya satu malam je..Eihab dan Einas suka sekali sbb ada ramai org kat rumah…tapi mereka terpaksa balik awal pagi sbb ada kelas tambahan di sekolah Jumaat pagi..!

Hari ini awal pagi aku bertolak ke Kembara Beach Resort Merang untuk Kem Bahasa Arab SMK Tengku Ampuan Intan .Perjalanan awal pagi tiada masalah…tiba di resort tersebut pukul 7.50 pagi..allhamdulillah !

Pengisian sehari dengan teknik menjawab di samping memperkaya perkataan Bahasa Arab berjalan lancar ..Tahniah kepada pelajar dan guru mereka kerana berjaya melaksana program tersebut ! Cuma tempat lah padaku tidak sesuai …kurang terjaga ..kesian kat anak pelajar yang berkobar-kobar untuk ber kem di musim cuti sekolah….masa-masa akan datang jemput lah aku untuk jadi fasilitator Bahasa Arab.

Lewat petang aku terus pulang tapi singgah sebentar di sekolah…hajat nak ambik buku..terjumpa adik kesayangan aku..aduh…rasa penat letih ini hilang bila tengok dia ..senyuman dia…gelak tawa dia…alahai pemalunya tapi dia berusaha membuang perasaan malu tu bila bercakap denganku..tapi suasana tak beri izin untuk ku bercakap panjang…hanya dapat ku katakan “bacalah buku…tidur awal ..exam esok !”

Bisa gugur jantungku….sabarr !! Tu anak murid yang ku anggap macam adikku sendiri…

Rasanya aku lum sedia untuk perkenalkan adik manja aku yang sorang ini..di lain waktu dan ketika…insya Allah !

Cuti seterusnya aku akan pulang ke Jertih untuk dua tiga hari...ikuti coretan cuti akhir tahun 2008 ....

6 comments:

Unknown said...

waa, bestnya anak murid leh jadi adik angkat! selamat bercuti kak syikin!!

Anonymous said...

salams,

cuti buat apa? mai jalan bachok?

sikinisma said...

alamak dayah...ramai berderet budak-budak nih..layan je sbb mood spm ...nti pah nih abis spm..abis semua !!

sikinisma said...

ustaz..tak pass lagi bwk kete jale kelate..sempadan je dah sampai tok bali..hehe
cuti nak balik kl 23hb n johor until end of the year !

Norhafizah Ismail said...

Akak, nak kenal adik manja tuuu??

sikinisma said...

fizah..banyak adik manja akak yg mana satu...hehe yang pempuan ke laki...yg pandai ngaji ke yg suka study...yg ayu ke yg smart !!