Sunday, November 23, 2008

Karenah di saat perpisahan menjelma...


Cerita cuti kali ini aku teruskan dengan kisah anak-anak didik aku …hari itu Jumaat 21hb…budak budak ini ada peperiksaan kertas Syariah 1 dan aku bertugas pagi tersebut. Awal pagi aku bertolak ke sekolah ..peperiksaan bermula pukul 8.10 pagi…hujan agak lebat.. ! Doaku agar mudah budak-budak ini jawab periksa…biar apa yang diajar tu masuk dalam periksa…Sementara peperiksaan berlangsung aku siapkan kerja-kerja terakhir sebelum cuti…dalam kepala terfikir je tentang janji aku nak bawak anak didik aku pi Giant ..sambil makan KFC..aduh…napalah aku ni cepat sangat setuju ngan ajakkan tersebut…nih ikhlas ke terpaksa !!!!
Makan KFC di Giant …jalan-jalan di Pasar Payang …duduk-duduk di Taman Syahbandar…dan bersantai-santai di Batu Buruk..semua jadi kenangan aku bersama anak didikku..walaupun menimbulkan ketidakpuashatian dikalangan anak didikku yang lain…tapi apakan daya aku tak mampu nak penuhi semua permintaan ramai !! Luahan rasa sebahagian dari mereka di pondok surau sekolah...dan dalam renungan mata mereka meminta kepastian mengapa aku pilih mereka bukan mereka yang di depan mata ini…aku tak pasti tapi mungkin adik kesayangan aku ada jawapannyaa !!!
Budak-budak nih kadangkala memberi aku kegembiraan…sememangnya aku suka melayan karenah mereka …aku anggap mereka macam adik-adik aku sahaja….walaupun aku tahu tamatnya SPM maka akan terpisahlah mereka dari aku….tiadalah lagi aku dapat menghadap muka mereka di kelas…mendengar suara mereka…gelak ketawa…dan pelbagai lagi… SPM pun bakal berakhir..doaku moga kejayaan milik mereka semuaa AMIN !

No comments: