Monday, September 22, 2008

Ramadhan ...sedih dan pilu!

Salam...

Agak lama aku membiarkan blog ni tanpa sebanrang catatan dariku...tah mengapa aku jadi malas nak menulis..ketandusan idea ..bukan!! idea banyak tapi kesuntukan waktu..bercampur baur urusan yang bermacam-macam lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan ini..

Ramadhan kali ini agak mencabar buatku...air mata ini sentiasa mengalir..aku tak tau saat Ramadhan ini mudah benar aku menangis...terasa terbuang jauh..terasa sorang diri sahaja...Sedih dan pilu rasa menjalani suasana Ramdhan bersama anak-anak aku..
Tiap hari aku bangun sahur ...kadang ngan Eihab...kadang aku sorang...tabahkan hati kuatkan semangat je..nak buat camana..Allah dah tentukan segalanya macam nih..aku terima dengan redha..
Waktu berbuka pun begitu jua...Aku ngan Eihab dan Einas..duduk sendirian...nak masak kat dapur..pi jalan mana-mana...sentiasa teringat dalam ingatan..sentiasa ku sebut namamu walaupun dirimu tiada..Tak tergambar ngan kata-kata kesedihan ini...jauh disudut hati aku tak mampu nak menulis ...sebagimana aku tak mampu nak menulis atau nak gambarkan..betapa aku sayang dan cinta padanya...tak mampu digambarkan ngan kata-kata segalanya....

4 comments:

Ealyie said...

Salam kin,
thanks linkkan blog aku yg tak seberapa nie..
Aku tau ko kuat, n aku tahu ko tabah.. kalau tak, tak kan sejauh ini perjalanan kau anak-beranak.
Aku sentisa dokan yg terbaik utk kalian ber3.
Ko balik muo tak?

sikinisma said...

sama-sama merapatkan silaturrahim yer...aku raya di jertih umah arwah suami...akhir tahun balik muo! Tahun ke 3 raya tak balik muo...uwaaaaa!!

KHAYR said...

Kin ingat tak lagi dulu2 kita jadi cikgu ajar internet kat akhawt di PC house... masa tu kita tak kenal lagi ngan blog2 ni... tahu IRC jer... (awak ler... akak tak pernah IRC ngan baba khayr ustaz sopi dah warning awal2!!!) Kalau ler kita dah tahu blog masa tu akak tak dpt nak bygkan betapa tebalnya jurnal hidup kita ni... namun semua tu sudah menjadi lembaran2 tidak berwarna... biarlah masa menentukan kin, tak salah mengenang dan merindu... biar masa yang mengubati segala kesedihan tu...

sikinisma said...

syukran kak atas nasihat! ...sebelum terlupa kalau tengok Mari Bercerita Ustaz Zamri Tv 9 pukul 7.00 magrib...ada carpet kenangan akak n kak midah dulu...lama dah sebut kat akak tp lupe je..ok..