Monday, September 29, 2008

Ramadhan akan berlalu pergi...

Ramadhan akan berlalu pergi…sedih terasa di hati ini…aku terfikir adakah aku akan bertemu lagi dengan bulan rahmat ini pada tahun akan datang...Mungkinkah Ramadhan kali ini yang terakhir..??
Malam ini terawikh yang terakhir...munajat ...qiamulail ...lailatul qadar ..baca al-Quran ..doa...terakhir untuk Ramadhan 1429h ini..
Perginya bulan ini maka tiadalah ..puasa menahan makan minum dan perkara yang membatalkan puasa pada siangnya...menanti kegembiraan berbuka puasa... ..
tiadalah solat terawikh yang mana pahalanya solat satu malam suntuk...ganjaran bagi membaca al-Quran..qiamulaiil...kerugian malam 1000 bulan...bulan dilipat gandakan pahala..menangislah kita semua...Sabarlah menunggu Ramadhan tahun akan datang..

Doalah kita semua moga Ramadhan yang akan kita tinggalkan.. segala amalan yang kita lakukan mendapat ganjaran terbaik dari Allah...Marilah kita muhasabah diri kita tentang segala ibadat solat ..puasa...amalan sunat yang lain ..godaan nafsu...dosa pahala yang kita lakukan selama Ramadhan ini..adakah Ramadhan ini yang terbaik untuk kita membuat amalan..? atau sebaliknya....
Marilah kita berdoa agar kita akan bertemu dengan Ramadhan seterusnya pada tahun akan datang...Moga Allah perkenankan doa kita di malam akhir Ramadhan...

No comments: