Wednesday, September 24, 2008

Ramadhan ..sabar dan tabah!

Menarik nafas lega…kecelaruan dalam minggu ini membuatkan aku tak senang duduk..ditambah lagi Einas yang lum sembuh dari campaknya…Lama bebenar campaknya…tak pasti aku samada campak betul atau tak...dah 2 minggu…awal minggu dulu merah merah di kepala dan bahagian depan badan..pusat..time panas dan berpeluh dia rasa gatal…menangislah dia…sedih tengok Einas macam tu…aku nak buat camana..Penat aku balik sekolah kemudian melayan karenah Einas…perlu pada kesabaran yang tinggi…lagi aku ni sorang je yg jaga dia…kuatkan hati..semangat
Ya Allah ..Ramadhan ini berilah rahmat kemudahan pada diriku dan anak-anak…

Minggu ini pulak...hilang sudah merah-merah ...tapi merah ditempat lain pulak di bahagian belakang badan pulak...dan kaki...aduhh pening aku dibuatnya...Sudah 2 kali ..2 buah klinik aku pergi...kata doktor sama sahaja...anak aku alegik...bagi ubat makan..ubat sapu sama sahaja...Aduhh..!! Jiran aku kata campak...doktor kata alegik...tah lah mana satu...sabarlah...tabahlahh...Ya Allahh...

Aku menarik nafas lega hari ini..kerana giliran aku bagi tazkirah di perhimpunan sekolah...ha ha ha...ada giliran untuk beri tazkirah di perhimpunan tak kira ustaz ataupun ustazah ..turn aku pagi tadi..banyak yang telah dicakap kan oleh orang lain tiap hari...aku tak tau nak cakap apa tah...tapi tak pe..kira sanggup naik kat perhimpunan satu bonus untuk aku di sekolah ini..sbb aku baru di sini...aku cerita fasal muhasabah akhir-akhir Ramadhan...isinya aku cari dalam buku ada jugak dalam internet...campur-campur heheh....pemalas sungguh aku ini...yerlah...orang tak tau aku susah payah kat umah sorang-sorang ..anak aku demam campak kah..alegik kah....nangis je..tak leh nak tinggal pung..malam-malam pun jaga...kadang aku sedih rasa dalam bulan Ramadhan ini menguji aku dengan macam-macam...kadang nak solat terawikh..bangun malam aku pun tak larat...asyik layan karenah anak aku...ruginya aku !! Melepaskan peluang akhir Ramadhan ini...tapi aku cuba untuk buat yg terbaik...biarlah simple –simple pun tazkirah aku tu...yeahhh!!

Bersiap sedia untuk kemas-kemas pulang ke Jertih hari Jumaat ini...tapi umah aku macam apa...Eihab suka sepahkan buku-buku ...bilik kecil kat umauh tu aku pindahkan katil ke bilik hijau...
” ini bilik Eihab yg hijau...yang purple pulak...bilik adik Einas..”
Bilik kecil tak kemas apa apa pung...bersepah buku-buku komputer..mainan Eihab...biarlah..sapa nak tgk bilik nih..

Urusan yang perlu aku bereskan ...urusan bank ..bayar kereta...betulkan baju Melayu Eihab...kueh raya...terdayakah aku buat semuaaaaaaaa....Ya Allah berilah aku kekuatan ...

No comments: