Tuesday, October 28, 2008

Syawal menutup tirainya..

Agak lama aku tak menulis panjang-panjang dalam blog ni…tah lah…minggu ini agak memenatkan ..tak sempat nak up date blog atau ..uat kerja lain...mula mula adik aku Ain dari Kuantan datang bercuti hari Jumaat hingga Isnin…meriah sikit kat umah aku !

Tiap hari pergi bandar je...Jumaat pi Giant & Maidin ..beli barang-barang rumah...nasib baik ada Ain ..boleh ler layan Eihab ngan Einas...kalau tak de Ain..ampun dan maaf aku nak pi Giant ngan bebudak nihhh...

Sabtu pulak jumpa Tok Bah kat Batu Buruk ..dia kursus imam kat Grand Cont Kuala Terengganu...makan makan kat Batu Buruk...

Ahad pulak aku sekolah.....kat sekolah kena siapkan borang Sasaran Kerja Tahunan...borang kokurikulum pelajar...soalan Sivik Tingkatan 2 lum siap...ada satu lagi surat berhenti pelajar aku.. pun lum siap..!!

Lepas sekolah pi Kuala Ibai umah mak cik Leha...abah aku kat Muar kirim kueh raya lagi..hehe bagus jugak sbb untuk hari esokkk....

Hari Isnin cuti Depavali …anak murid aku kelas 5 Sastera 1 datang ke rumah aku…aku tak masak banyak pung cukuplah nasi ayam..hehe ..dan jugak bihun ..kueh raya yang abah kirim banyak apa...kerepek pedas...kueh tart..semperit...

Awal pagi aku hantar Ain balik ke Kuantan di bus stand Bandar Terengganu..Dia naik bas pukul 10…lepas tu aku balik ke rumah budak budak tu dah ada kat simpang jalan..aku terus ambik budak-budak tu..ada 10 orang…ni baru first round yang perempuan sahaja…Tengoklah gambar-gambar budak-budak nih…

Mula –mula yang perempuan tak nak balik lagi..tapi aku dah janji kat pelajar lelaki suruh datang lepas Zuhur…yang perempuan nih abis makan berapa kali round tah..hehe…lepak- lepak kat umah aku..sampai tertidur


Akhirnyaa aku hantar budak budak perempuan ni kat pasaraya Seri Intan dan..budak lelaki pun serbu umah aku..tengoklah gambarnya..macam dah jadi umah dia pulak...sabar jelah aku...tapi budak-budak ni bagus siap cuci pinggan mangkuk lagi..heheh...Lama dah nak datang umah aku tapi aku asyik bagi alasan yang banyakk.umah aku bukan ada orang...tapi tak pe lah akhirnyaa sampai jugak kat umah aku anak-anak didik aku tingkatan 5 yang nak exam SPM 2 minggu lagi...


Akhirnya berakhir sudah kisah makan makan ..gambar-gambar bulan Syawal......Syawal akan menutup tirainyaaa..berdoalah kita agar kita ditemukan di Syawal akan datang...Amin!

No comments: