Tuesday, July 29, 2008

Paling penting...

Salam ...

Agak terasa jugak aku kali ini....tah ler aku yang terover cakap ...ataupun orang tak tahu atau tak faham apa yang aku hadapi...
” kalau ada kawan-kawan suami yang meninggal cepat-cepat minta tolong kat suami tukar nama pemilik kereta takut nanti ada masalah dengan JPJ lah ke..bank ke...”
adoi..amboi-amboi..sapa dia nak kata aku nih macam lambat bertindak fasal kereta arwah suami aku...tak penah pun dia cakap-cakap atau tegur-tegur aku apa tah lagi tanya kabar aku lepas arwah suami aku tiada...apa tah lagi nak ucap takziah...
ikutlah orang nak cakap apa....yg penting bukan orang-orang tu penting dalam hidup aku dan anak-anak ku....tak de sesapa yang nak tolong kalau kita hadapi masalah atau susah...yang ada aku dan anak-anak aku..paling penting aku tahu ada ALLAH!

Bila hati diserah kepada Allah
Tiada resah tiada gelisah
Bila apa yang diburu
Hanyalah demi mardhotillah....
Hilang rasa gundah
Hidup rasa indah
Jadikan pergantungan setiap saat ..
Agar Dia sentiasa melindungi kitaa.....

1 comment:

Anonymous said...

ya...yang paling penting kita ada ALLAH..
salam kin.. aku baru buka blog mu... bila baca, baru terasa dekat sbb kita dah lama berjauhan..
moga sentiasa tegar dan tabah menghadapi cabaran hidup...amin!
ummuammar