Thursday, August 21, 2008

Sebelum berangkat pulang....

Salam...

Semalam aku pi ziarah umah kak Salina Che Omar...kenal tak..? dia dan suami mengajar di daerah Muar nih sejak posting tahun 2003 tulah yg buat aku geram sangat kat Japim ni..aku yg asal duduk Muar nih di posting ke Mersing 6 tahun dulu..bukan tak de sekolah kosong...sebab orang luar boleh mengajar kat rumah aku nih macam sekolah kak Salina tu...tah lah Allah dah tentukan segalanya...
Lama juga berada di umah kak Salina..wahh dia pakai Toyota Wish ! agaknya ustaz dia masih bergiat dalam perniagaan Shaklee kot..makin maju rasanya..!Pertemuan singkat tapi masih mesra macam dulu...barangkali cuti akan datang bertemu semula..

Pagi hari aku drive kerete ke Bandar Muar menuju ke Sekolah Tinggi …hujan renyai-renyai kadang lebat…kali ini aku ambil PTK buat kali ke 3 ...dulu selalu arwah suami yang hantar pi periksa PTK tapi kali ini..aku pi sendiri...haru dan sedih rasa!Aku calon menumpang di sini...PTK camana..hehehe gores dan menang ler!
Lepas PTK aku...jalan-jalan kt Bandar Muar..ini first time drive sendiri kat bandar ni..sejak 30 tahun ler...umur aku kan 30 tahun..dulu abah aku yg bawak kereta masa aku sekolah kat SMKA Maahad Muar...kemudian arwah suami kalau sesekali balik Muar...dan sekarang aku ! Sempatlah aku ambik gambar...tapi lembab nak up load gambar kat sini..nti balik Terengganu boleh up load gambar..

Pi beli baju raya Eihab kat Bazar Baitul Mal nti susah aku nak beli kalau dah balik Terengganu..Baju Einas dah siap tema tahun ni hijau....baju aku > pakai mana yang ada je lah...kemudian beli perencah mee bandung...mee rebus..soto beli sikit-sikit persediaan puasa dan raya...

Aku tinggalkan anak aku dengan nenek ..sebab makcik aku mesyuarat ..nasib baik dia tak menangis...budak baik Einas nih..tapi satuuuu je dia tak nak hisap botol sebab tu badan dia kecik je..!

Petang ini aku nak pi Batu Pahat..nak beli kerepek...kerepek apa..? Pisang salai...teringat KasehKami ..pisang salai JB...ni pisang salai Batu Pahat..kerepek ubi pedas..kerepek pisang...kueh bangkit...dan lain-lain lagi..aku beli sikit-sikit nti abah aku marah pulak..dia takut aku nak jual kat Terengganu..alah kalu jual pun sikit-sikit je...yaa...esok nak balik Marang Terengganu..

No comments: